Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit af92235c authored by zalavari's avatar zalavari
Browse files

Worker named w1 can move on the map

parent 7174100c
Branches
No related tags found
No related merge requests found
......@@ -4,15 +4,43 @@ import java.io.*;
import java.util.*;
import java.util.Map.Entry;
import javafx.application.Application;
import javafx.event.EventHandler;
import javafx.scene.Group;
import javafx.scene.Scene;
import javafx.scene.canvas.Canvas;
import javafx.scene.input.KeyCode;
import javafx.scene.input.KeyEvent;
import javafx.stage.Stage;
public class Main extends Application {
class moveHandler implements EventHandler<KeyEvent>
{
@Override
public void handle(KeyEvent ke) {
//ha játék vége, nem lépünk..
if (!gameRunning) return;
if (ke.getCode().equals(KeyCode.UP))
Main.workers.get("w1").step(Direction.UP);
else if (ke.getCode().equals(KeyCode.RIGHT))
Main.workers.get("w1").step(Direction.RIGHT);
else if (ke.getCode().equals(KeyCode.DOWN))
Main.workers.get("w1").step(Direction.DOWN);
else if (ke.getCode().equals(KeyCode.LEFT))
Main.workers.get("w1").step(Direction.LEFT);
view.update();
}
}
private static HashMap<String, AbstractField> map = new HashMap<>(); //itt tároljuk a pályán lévő mezőket név (pl. "f_2_4") és referencia szerint
private static HashMap<String, Worker> workers = new HashMap<>(); //a munkások
private static HashMap<String, Crate> crates = new HashMap<>(); //a ládák - azért szedtem így külön mindent, hogy a játék vége detektálásánál végig lehessen kérdezgetni csak a ládákat - comment by SF
......@@ -35,14 +63,19 @@ public class Main extends Application {
primaryStage.setScene(new Scene(root));
primaryStage.show();
//Event handlerek és egyebek
primaryStage.addEventHandler(KeyEvent.KEY_PRESSED, new moveHandler());
//Itt kellene betölteni a pályát
runCommand("script Teszteset25.in");
runCommand("script testmap1.in");
//Ez végzi a rajzolást
view.update();
//Egyéb adminisztratív teendők..
gameRunning=true;
}
public static void drawRequiredFor(int y, int x)
{
......
......@@ -26,7 +26,7 @@ public class View {
public void update()
{
gc.clearRect(0, 0, column*tileSize, line*tileSize);
for (x=0;x<column;x++)
for (y=0;y<line;y++)
Main.drawRequiredFor(y,x);
......@@ -41,7 +41,7 @@ public class View {
public void drawSimpleField() {
gc.setFill(Color.ALICEBLUE);
gc.fillRect(x*tileSize, y*tileSize, tileSize, tileSize);
//gc.fillRect(x*tileSize, y*tileSize, tileSize, tileSize);
}
public void drawTargetField() {
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Please register or to comment