Skip to content
Snippets Groups Projects
Verified Commit 695ab69d authored by Tóth Miklós Tibor's avatar Tóth Miklós Tibor :shrug:
Browse files

grafikus felület docs

parent 68fd9442
No related branches found
No related tags found
1 merge request!112grafikus felület docs
Pipeline #7770 failed
Pipeline: tester

#7771

    \subsection{A grafikus rendszer architektúrája} \subsection{A grafikus rendszer architektúrája}
    A felület működésének elve, a grafikus rendszer architektúrája (struktúra diagramok). \noindent\begin{center}
    A struktúra diagramokon a prototípus azon és csak azon osztályainak is szerepelnie kell, \begin{tikzpicture}
    amelyekhez a grafikus felületet létrehozó osztályok kapcsolódnak. \umlbasiccomponent[x=8]{Modell}
    \umlbasiccomponent[x=2]{UI}
    \umlprovidedinterface{UI}
    \umlactor[x=-3, y=-2]{Játékos 3}
    \umlactor[x=-3]{Játékos 2}
    \umlactor[x=-3, y=2]{Játékos 1}
    \umlassoc{Játékos 1}{UI-west-interface}
    \umlassoc{Játékos 2}{UI-west-interface}
    \umlassoc{Játékos 3}{UI-west-interface}
    \umlassemblyconnector[interface=SettlerObserver, anchor1=50, anchor2=-230]{UI}{Modell}
    \umlassemblyconnector[interface=PortalObserver, anchor1=10, anchor2=-190]{UI}{Modell}
    \umlassemblyconnector[interface=GameObserver, anchor1=-20, anchor2=-160]{UI}{Modell}
    \umlassemblyconnector[interface=AsteroidObserver, anchor1=-70, anchor2=-100]{UI}{Modell}
    \end{tikzpicture}
    \end{center}
    \subsubsection{A felület működési elve} \subsubsection{A felület működési elve}
    Le kell írni, hogy a grafikai megjelenésért felelős osztályok, objektumok hogyan kapcsolódnak a meglevő rendszerhez, A felület megírásakor törekedtünk annak könnyű bővíthetőségére, cserélhetőségére. A modellünkben vannak \emph{Observer} végű absztrakt osztályok,
    a megjelenítés során mi volt az alapelv. ezek függvényei a modell különböző eseményeihez kapcsolódnak. A felhasználói felület ezeket az absztrakt osztályokat bővíti, implementálja,
    Törekedni kell az MVC megvalósításra. Alapelvek lehetnek: push alapú: a modell értesíti a felületet, és a megfigyelt objektumok létrehozásakor feliratkozik azok eseményeire.
    hogy változott; pull alapú: a felület kérdezi le a modellt, hogy változott-e; kevert: a kettőkombinációja.
    \subsubsection{A felület osztály-struktúrája} Emellett a felhasználói felület a felhasználó bemeneteire meghívja a megfelelő publikus függvényeket a modellben.
    Osztálydiagram. Minden új osztály, és azon régiek, akik az újakhoz közvetlenül kapcsolódnak. Így a felületünk architektúrailag bővíthető és push alapú, ezáltal hatékony is.
    A felület megírásához JavaFX-et használunk.
    \subsubsection{A felület osztály-struktúrája}
    \classdiag{} \classdiag{}
    \ No newline at end of file
    0% Loading or .
    You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
    Please register or to comment