Skip to content
GitLab
Explore
Sign in
Primary navigation
Search or go to…
Project
S
sudoku_apa
Manage
Activity
Members
Labels
Plan
Issues
Issue boards
Milestones
Wiki
Code
Merge requests
Repository
Branches
Commits
Tags
Repository graph
Compare revisions
Build
Pipelines
Jobs
Pipeline schedules
Artifacts
Deploy
Releases
Model registry
Operate
Environments
Monitor
Incidents
Analyze
Value stream analytics
Contributor analytics
CI/CD analytics
Repository analytics
Model experiments
Help
Help
Support
GitLab documentation
Compare GitLab plans
GitLab community forum
Contribute to GitLab
Provide feedback
Keyboard shortcuts
?
Snippets
Groups
Projects
Show more breadcrumbs
btomi96
sudoku_apa
Commits
e6b6cd37
Commit
e6b6cd37
authored
Mar 19, 2018
by
Tamas Bunth
Browse files
Options
Downloads
Patches
Plain Diff
Add readme file
parent
017ad496
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
Changes
1
Show whitespace changes
Inline
Side-by-side
Showing
1 changed file
README.md
+56
-0
56 additions, 0 deletions
README.md
with
56 additions
and
0 deletions
README.md
0 → 100644
+
56
−
0
View file @
e6b6cd37
Sudoku elemek
=============
Feladvány
---------
Addot egy
`NxN`
méretű tábla. Ebbe a táblába kell elhelyezni pálcikákat úgy,
hogy a táblát teljesen lefedje.
Egy
`m`
hosszú pálcika
`m`
db különböző szimbolumot tartalmaz. Úgy kell
elhelyezni a pálcikákat a táblában, hogy a tábla ne tartalmazzon olyan sort vagy
oszlpot, ami két azonos szimbólumot tartalmaz.
A pálcikák elforgathatóak és tükrözhetőek. Pl. a { 1, 2, 3 } elem ekvivalens a {
3, 2, 1} pálcikával, és behelyezhető függőlegesen és vízszintesen is a táblába.
Egy konkrét feladat
-------------------
Adott egy 5x5-ös tábla.
Az pálcikáink a következőek (Jelen esetben 3 és 2 hosszú
pálcikákat definiáltunk.)
-
5, 4, 3
-
4, 1, 2,
-
3, 1, 2,
-
2, 1,
-
5, 3,
-
4, 2, 3
-
5, 4, 1,
-
1, 3, 5,
-
2, 5, 4,
Algoritmus
----------
Az algoritmus a bactracking elvét követi.
1.
Inicializálunk egy üres táblát. Az elemekhez rendelünk egy sorrendet.
2.
A bal fölső sarokból az első üres helyre (az algoritmus elején ez pont a bal
fölső sarok, utána pedig olvasásirányba az első üres cella) elindulva megpróbálunk bepakolni egy pálcikát.
-
Ha a pálcikát sikeresen le tudtuk rakni, akkor folytatjuk a 2. lépésnél.
-
Ha nem sikerült lerakni, akkor megváltoztatjuk az elem elhelyezkedését
(forgatjuk)
-
Ha nem sikerült lerakni egyik állapotában sem, akkor új element próbálunk
lerarkni.
-
Ha egyik pálcikát se sikerült lepakolni, akkor felvesszük az utoljára
letett pálcikát, és folytatjuk a 2. lépésnél.
3.
A feladvány akkor van kész, ha a tábla összes cellája foglalt.
This diff is collapsed.
Click to expand it.
Preview
0%
Loading
Try again
or
attach a new file
.
Cancel
You are about to add
0
people
to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Save comment
Cancel
Please
register
or
sign in
to comment