Skip to content
Snippets Groups Projects
Select Git revision
  • 1f4d1586e0c307fd25145a274df5ba42ba52d342
  • master default protected
2 results

grafika-linux-starter-pack

user avatar
bobarna authored
1f4d1586
History

Számítógépes Grafika Skeleton Linux felhasználók számára

Disclaimer: Ez a megoldás a Tanár Úrtól függetlenül, hallgatók által jött létre. Használat előtt értsd meg, hogy mit csinálsz a rendszereddel, hogyan áll össze az egész. Ha valami nem világos a builddel, nyugodtan keress meg, és a technikai részletek setupolásában szívesen segítek. Ettől függetlenül természetesen a házi feladat legfontosabb eleme az önálló megoldás, így kérlek ne kérj közvetlen segítséget a megoldásával kapcsolatban.

Függőségek telepítése - avagy fegyverkezzünk fel a csatára

A fordításhoz több szoftvercsomagra (package-re) is szükségünk lesz. Ezeket a tárgyoldalon elérhető Móricka keret a programokhoz Visual Studio projekt a lib mappában direkt tartalmazza. Linuxon azonban egyszerűbb megoldás az operációs rendszerünk csomagkezelőjével feltelepíteni ezeket. Az Ubuntu csomagkezelője például az apt. Töltsünk is le ezzel mindent, ami szükséges a programunk fordításához.

sudo apt-get update
sudo apt-get install build-essential
sudo apt-get install cmake
sudo apt-get install libglew-dev
sudo apt-get install freeglut3-dev

Buildelés - történetünk bonyodalma és tetőpontja

A cmake program segítségével fogjuk generálni a Makefileunkat, ami a programunk buildeléséhez tartalmaz információkat.

Hogy ne a munkamappát szemetelje tele a buildelés, hozz létre egy build mappát, majd lépj bele.

mkdir build
cd build

Mivel a build mappa ősében található a CMakeLists.txt fájl, adjuk meg az eggyel fentebb lévő mappát a cmake programnak (a build mappából):

cmake ..

Ezen a ponton egy csomó fájl jött létre a build mappában. (Ezekkel nem akartuk tele szemetelni a munkamappát.) Ezekből nekünk a legfontosabb a Makefile — ez tartalmazza a programunk buildeléséhez szükséges információkat.

Adjuk ki a make parancsot a program buildeléséhez:

make

A Program Futtatása - avagy arassuk le a babérokat

Ekkor már ténylegesen lefordult a programunk, a futtatható bináris fájlunk el is készült Skeleton néven. Ezt futtassuk, és csodáljuk meg, hogy milyen gyönyörű is a grafika. :)

./Skeleton

Ha elakadnál

Ha bármelyik ponton nem sikerülne a mintaprogram létrehozása, nyugodtan írj egy e-mailt a barnabas.borcsok@gmail.com címre, hogy ne a technikai részletek miatt ne tudd kiélvezni a házi feladat önálló elkészítésének varázslatos élményét.