Skip to content
Snippets Groups Projects
Select Git revision
  • f9d7d0699c684299e72345bc3ac90c8193e2aba5
  • master default protected
2 results

README.md

Blame
  • Számítógépes Grafika Skeleton Linux felhasználók számára

    Disclaimer: Ez a megoldás a Tanár Úrtól függetlenül, hallgatók által jött létre. Használat előtt értsd meg, hogy mit csinálsz a rendszereddel, hogyan áll össze az egész. Ha valami nem világos a builddel, nyugodtan keress meg, és a technikai részletek setupolásában szívesen segítek. Ettől függetlenül természetesen a házi feladat legfontosabb eleme az önálló megoldás, így kérlek ne kérj közvetlen segítséget a megoldásával kapcsolatban.

    2. Disclaimer: A fenti azt is jelenti, hogy semmilyen garanciát nem tudok vállalni arra, hogy a keretrendszer fájljai naprakészek a tárgyoldalon találhatóhoz képest. Éppen ezért, mielőtt nekilátsz a házifeladatnak, ezeket kérlek frissítsd magadnál a tárgyoldal alapján. (Egyszerűen másold át az új framework.h és framework.cpp fájlokat.)

    Függőségek telepítése - avagy fegyverkezzünk fel a csatára

    A fordításhoz több szoftvercsomagra (package-re) is szükségünk lesz. Ezeket a tárgyoldalon elérhető Móricka keret a programokhoz Visual Studio projekt a lib mappában direkt tartalmazza. Linuxon azonban egyszerűbb megoldás az operációs rendszerünk csomagkezelőjével feltelepíteni ezeket. Az Ubuntu csomagkezelője például az apt. Töltsünk is le ezzel mindent, ami szükséges a programunk fordításához.

    sudo apt-get update
    sudo apt-get install build-essential
    sudo apt-get install cmake
    sudo apt-get install libglew-dev
    sudo apt-get install freeglut3-dev

    Buildelés - történetünk bonyodalma és tetőpontja

    A cmake program segítségével fogjuk generálni a Makefileunkat, ami a programunk buildeléséhez tartalmaz információkat.

    Hogy ne a munkamappát szemetelje tele a buildelés, hozz létre egy build mappát, majd lépj bele.

    mkdir build
    cd build

    Mivel a build mappa ősében található a CMakeLists.txt fájl, adjuk meg az eggyel fentebb lévő mappát a cmake programnak (a build mappából):

    cmake ..

    Ezen a ponton egy csomó fájl jött létre a build mappában. (Ezekkel nem akartuk tele szemetelni a munkamappát.) Ezekből nekünk a legfontosabb a Makefile — ez tartalmazza a programunk buildeléséhez szükséges információkat.

    Adjuk ki a make parancsot a program buildeléséhez:

    make

    A Program Futtatása - avagy arassuk le a babérokat

    Ekkor már ténylegesen lefordult a programunk, a futtatható bináris fájlunk el is készült Skeleton néven. Ezt futtassuk, és csodáljuk meg, hogy milyen gyönyörű is a grafika. :)

    ./Skeleton

    Ha elakadnál

    Ha bármelyik ponton nem sikerülne a mintaprogram létrehozása, nyugodtan írj egy e-mailt a barnabas.borcsok@gmail.com címre, hogy ne a technikai részletek miatt ne tudd kiélvezni a házi feladat önálló elkészítésének varázslatos élményét.

    Kényelmi script a buildeléshez fejlesztés közben

    A buildrun.sh shell script a fent leírt lépéseket automatizálja. Nem muszáj használni, de kényelmes lehet fejlesztés közben nyitvahagyni egy terminál ablakot, ahol a ./buildrun.sh paranccsal futtatva a script lebuildeli a programunkat a build mappába, futtatja a lefordított programot, majd visszalép a projekt gyökérmappájába.

    A kódbázis letöltése - ha nem lennél ismerős a git világában

    A fenti git repót könnyedén le tudod klónozni a gépedre a szokásos módon:

    git clone git@git.sch.bme.hu:bobarna/grafika-linux-starter-pack.git

    Ha azonban nem szeretnél gitet használni, akkor is könnyedén le tudod tölteni a kódbázist zip fájlként az oldal tetején.

    A kódbázis letöltése zip fájlként