
- Számítógépes Grafika Skeleton Linux felhasználók számára
- Disclaimer: Ez a megoldás a Tanár Úrtól függetlenül, hallgatók által jött létre. Használat előtt értsd meg, hogy mit csinálsz a rendszereddel, hogyan áll össze az egész. Ha valami nem világos a builddel, nyugodtan keress meg, és a technikai részletek setupolásában szívesen segítek. Ettől függetlenül természetesen a házi feladat legfontosabb eleme az önálló megoldás, így kérlek ne kérj közvetlen segítséget a megoldásával kapcsolatban.
- 2. Disclaimer: A fenti azt is jelenti, hogy semmilyen garanciát nem tudok vállalni arra, hogy a keretrendszer fájljai naprakészek a tárgyoldalon találhatóhoz képest. Éppen ezért, mielőtt nekilátsz a házifeladatnak, ezeket kérlek frissítsd magadnál a tárgyoldal alapján. (Egyszerűen másold át az új framework.h és framework.cpp fájlokat.)
- Függőségek telepítése - avagy fegyverkezzünk fel a csatára
- Buildelés - történetünk bonyodalma és tetőpontja
- A Program Futtatása - avagy arassuk le a babérokat
- Ha elakadnál
- Kényelmi script a buildeléshez fejlesztés közben
- A kódbázis letöltése - ha nem lennél ismerős a git világában
Számítógépes Grafika Skeleton Linux felhasználók számára
Disclaimer: Ez a megoldás a Tanár Úrtól függetlenül, hallgatók által jött létre. Használat előtt értsd meg, hogy mit csinálsz a rendszereddel, hogyan áll össze az egész. Ha valami nem világos a builddel, nyugodtan keress meg, és a technikai részletek setupolásában szívesen segítek. Ettől függetlenül természetesen a házi feladat legfontosabb eleme az önálló megoldás, így kérlek ne kérj közvetlen segítséget a megoldásával kapcsolatban.
2. Disclaimer: A fenti azt is jelenti, hogy semmilyen garanciát nem tudok vállalni arra, hogy a keretrendszer fájljai naprakészek a tárgyoldalon találhatóhoz képest. Éppen ezért, mielőtt nekilátsz a házifeladatnak, ezeket kérlek frissítsd magadnál a tárgyoldal alapján. (Egyszerűen másold át az új framework.h és framework.cpp fájlokat.)
Függőségek telepítése - avagy fegyverkezzünk fel a csatára
A fordításhoz több szoftvercsomagra (package-re) is szükségünk lesz. Ezeket a tárgyoldalon elérhető Móricka keret a programokhoz Visual Studio projekt a lib mappában direkt tartalmazza. Linuxon azonban egyszerűbb megoldás az operációs rendszerünk csomagkezelőjével feltelepíteni ezeket. Az Ubuntu csomagkezelője például az apt. Töltsünk is le ezzel mindent, ami szükséges a programunk fordításához.
sudo apt-get update
sudo apt-get install build-essential
sudo apt-get install cmake
sudo apt-get install libglew-dev
sudo apt-get install freeglut3-dev
Buildelés - történetünk bonyodalma és tetőpontja
A cmake program segítségével fogjuk generálni a Makefileunkat, ami a programunk buildeléséhez tartalmaz információkat.
Hogy ne a munkamappát szemetelje tele a buildelés, hozz létre egy build
mappát, majd lépj bele.
mkdir build
cd build
Mivel a build mappa ősében található a CMakeLists.txt
fájl, adjuk meg az
eggyel fentebb lévő mappát a cmake programnak (a build
mappából):
cmake ..
Ezen a ponton egy csomó fájl jött létre a build
mappában. (Ezekkel nem akartuk
tele szemetelni a munkamappát.) Ezekből nekünk a legfontosabb a Makefile
—
ez tartalmazza a programunk buildeléséhez szükséges információkat.
Adjuk ki a make
parancsot a program buildeléséhez:
make
A Program Futtatása - avagy arassuk le a babérokat
Ekkor már ténylegesen lefordult a programunk, a futtatható bináris fájlunk el is
készült Skeleton
néven. Ezt futtassuk, és csodáljuk meg, hogy milyen gyönyörű
is a grafika. :)
./Skeleton
Ha elakadnál
Ha bármelyik ponton nem sikerülne a mintaprogram létrehozása, nyugodtan írj egy e-mailt a barnabas.borcsok@gmail.com címre, hogy ne a technikai részletek miatt ne tudd kiélvezni a házi feladat önálló elkészítésének varázslatos élményét.
Kényelmi script a buildeléshez fejlesztés közben
A buildrun.sh
shell script a fent leírt lépéseket automatizálja. Nem muszáj
használni, de kényelmes lehet fejlesztés közben nyitvahagyni egy terminál
ablakot, ahol a ./buildrun.sh
paranccsal futtatva a script lebuildeli
a programunkat a build
mappába, futtatja a lefordított programot, majd
visszalép a projekt gyökérmappájába.
A kódbázis letöltése - ha nem lennél ismerős a git világában
A fenti git repót könnyedén le tudod klónozni a gépedre a szokásos módon:
git clone git@git.sch.bme.hu:bobarna/grafika-linux-starter-pack.git
Ha azonban nem szeretnél gitet használni, akkor is könnyedén le tudod tölteni a kódbázist zip fájlként az oldal tetején.