From 1f4d1586e0c307fd25145a274df5ba42ba52d342 Mon Sep 17 00:00:00 2001
From: bobarna <barnabas.borcsok@gmail.com>
Date: Sat, 23 Jan 2021 12:11:18 +0100
Subject: [PATCH] =?UTF-8?q?sok=20sikert=20a=20t=C3=A1rgyhoz!=20:)?=
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit

---
 README.md | 27 ++++++++++++++++++++++-----
 1 file changed, 22 insertions(+), 5 deletions(-)

diff --git a/README.md b/README.md
index 9ea84a0..a411732 100644
--- a/README.md
+++ b/README.md
@@ -2,7 +2,14 @@
 
 ### Disclaimer: Ez a megoldás a Tanár Úrtól függetlenül, hallgatók által jött létre. Használat előtt értsd meg, hogy mit csinálsz a rendszereddel, hogyan áll össze az egész. Ha valami nem világos a builddel, nyugodtan keress meg, és a technikai részletek setupolásában szívesen segítek. Ettől függetlenül természetesen a házi feladat legfontosabb eleme az önálló megoldás, így kérlek ne kérj közvetlen segítséget a megoldásával kapcsolatban.
 
-## Függőségek telepítése:
+## Függőségek telepítése - avagy fegyverkezzünk fel a csatára
+
+A fordításhoz több szoftvercsomagra (package-re) is szükségünk lesz. Ezeket
+a tárgyoldalon elérhető Móricka keret a programokhoz Visual Studio projekt a lib
+mappában direkt tartalmazza. Linuxon azonban egyszerűbb megoldás az operációs
+rendszerünk csomagkezelőjével feltelepíteni ezeket. Az Ubuntu csomagkezelője
+például az apt. Töltsünk is le ezzel mindent, ami szükséges a programunk
+fordításához.
 
 ```
 sudo apt-get update
@@ -12,8 +19,10 @@ sudo apt-get install libglew-dev
 sudo apt-get install freeglut3-dev
 ```
 
-A cmake program segítségével fogjuk létrehozni a Makefileunkat, aminek
-segítségével buildeljük a programunkat.
+## Buildelés - történetünk bonyodalma és tetőpontja
+
+A cmake program segítségével fogjuk generálni a Makefileunkat, ami a programunk
+buildeléséhez tartalmaz információkat.
 
 Hogy ne a munkamappát szemetelje tele a buildelés, hozz létre egy `build`
 mappát, majd lépj bele.
@@ -24,14 +33,14 @@ cd build
 ```
 
 Mivel a build mappa ősében található a `CMakeLists.txt` fájl, adjuk meg az
-eggyel fentebb lévő mappát a cmake programnak:
+eggyel fentebb lévő mappát a cmake programnak *(a `build` mappából)*:
 
 ```
 cmake ..
 ```
 
 Ezen a ponton egy csomó fájl jött létre a `build` mappában. *(Ezekkel nem akartuk
-tele szemetelni a munkamappát.)* Ezekből nekünk a legfontosabb a `Makefile` --
+tele szemetelni a munkamappát.)* Ezekből nekünk a legfontosabb a `Makefile` —
 ez tartalmazza a programunk buildeléséhez szükséges információkat.
 
 Adjuk ki a `make` parancsot a program buildeléséhez:
@@ -40,6 +49,8 @@ Adjuk ki a `make` parancsot a program buildeléséhez:
 make
 ```
 
+## A Program Futtatása - avagy arassuk le a babérokat
+
 Ekkor már ténylegesen lefordult a programunk, a futtatható bináris fájlunk el is
 készült `Skeleton` néven. Ezt futtassuk, és csodáljuk meg, hogy milyen gyönyörű
 is a grafika. :)
@@ -48,4 +59,10 @@ is a grafika. :)
 ./Skeleton
 ```
 
+## Ha elakadnál
+
+Ha bármelyik ponton nem sikerülne a mintaprogram létrehozása, nyugodtan írj egy
+e-mailt a [barnabas.borcsok@gmail.com](mailto:barnabas.borcsok@gmail.com) címre,
+hogy ne a technikai részletek miatt ne tudd kiélvezni a házi feladat önálló
+elkészítésének varázslatos élményét.
 
-- 
GitLab