From 1f4d1586e0c307fd25145a274df5ba42ba52d342 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: bobarna <barnabas.borcsok@gmail.com> Date: Sat, 23 Jan 2021 12:11:18 +0100 Subject: [PATCH] =?UTF-8?q?sok=20sikert=20a=20t=C3=A1rgyhoz!=20:)?= MIME-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset=UTF-8 Content-Transfer-Encoding: 8bit --- README.md | 27 ++++++++++++++++++++++----- 1 file changed, 22 insertions(+), 5 deletions(-) diff --git a/README.md b/README.md index 9ea84a0..a411732 100644 --- a/README.md +++ b/README.md @@ -2,7 +2,14 @@ ### Disclaimer: Ez a megoldás a Tanár Úrtól függetlenül, hallgatók által jött létre. Használat előtt értsd meg, hogy mit csinálsz a rendszereddel, hogyan áll össze az egész. Ha valami nem világos a builddel, nyugodtan keress meg, és a technikai részletek setupolásában szívesen segítek. Ettől függetlenül természetesen a házi feladat legfontosabb eleme az önálló megoldás, így kérlek ne kérj közvetlen segítséget a megoldásával kapcsolatban. -## Függőségek telepítése: +## Függőségek telepítése - avagy fegyverkezzünk fel a csatára + +A fordításhoz több szoftvercsomagra (package-re) is szükségünk lesz. Ezeket +a tárgyoldalon elérhető Móricka keret a programokhoz Visual Studio projekt a lib +mappában direkt tartalmazza. Linuxon azonban egyszerűbb megoldás az operációs +rendszerünk csomagkezelőjével feltelepíteni ezeket. Az Ubuntu csomagkezelője +például az apt. Töltsünk is le ezzel mindent, ami szükséges a programunk +fordításához. ``` sudo apt-get update @@ -12,8 +19,10 @@ sudo apt-get install libglew-dev sudo apt-get install freeglut3-dev ``` -A cmake program segítségével fogjuk létrehozni a Makefileunkat, aminek -segítségével buildeljük a programunkat. +## Buildelés - történetünk bonyodalma és tetőpontja + +A cmake program segítségével fogjuk generálni a Makefileunkat, ami a programunk +buildeléséhez tartalmaz információkat. Hogy ne a munkamappát szemetelje tele a buildelés, hozz létre egy `build` mappát, majd lépj bele. @@ -24,14 +33,14 @@ cd build ``` Mivel a build mappa ősében található a `CMakeLists.txt` fájl, adjuk meg az -eggyel fentebb lévő mappát a cmake programnak: +eggyel fentebb lévő mappát a cmake programnak *(a `build` mappából)*: ``` cmake .. ``` Ezen a ponton egy csomó fájl jött létre a `build` mappában. *(Ezekkel nem akartuk -tele szemetelni a munkamappát.)* Ezekből nekünk a legfontosabb a `Makefile` -- +tele szemetelni a munkamappát.)* Ezekből nekünk a legfontosabb a `Makefile` — ez tartalmazza a programunk buildeléséhez szükséges információkat. Adjuk ki a `make` parancsot a program buildeléséhez: @@ -40,6 +49,8 @@ Adjuk ki a `make` parancsot a program buildeléséhez: make ``` +## A Program Futtatása - avagy arassuk le a babérokat + Ekkor már ténylegesen lefordult a programunk, a futtatható bináris fájlunk el is készült `Skeleton` néven. Ezt futtassuk, és csodáljuk meg, hogy milyen gyönyörű is a grafika. :) @@ -48,4 +59,10 @@ is a grafika. :) ./Skeleton ``` +## Ha elakadnál + +Ha bármelyik ponton nem sikerülne a mintaprogram létrehozása, nyugodtan írj egy +e-mailt a [barnabas.borcsok@gmail.com](mailto:barnabas.borcsok@gmail.com) címre, +hogy ne a technikai részletek miatt ne tudd kiélvezni a házi feladat önálló +elkészítésének varázslatos élményét. -- GitLab